Nick my phone and you'll know more about me than my parents do. In the train app you'll see that I recently took two trips to Berlin, my last searches on Google Maps will show you the address of a friend's place, who my dentist is and the last 10 pubs I went to. In my text history you'll read all my drunken rants to a friend, you'll see me bitch about a coworker and about Schalke 04's last shit game. Scroll through my photos and you'll see me dressed as a clown at the Carnival in Cologne and photos of the bills that I need to pay.

But I got lucky. A month and a half after nodding off on the train and reporting the theft with the Cologne police, I received a parcel from them, containing my stolen phone. The officer I had spoken to said my phone had been found in Aachen, presumably in a backpack with other stolen goods. But looking at it, the phone didn't feel part of myself anymore. In the letter accompanying the parcel, I read that, should I find any data on the phone or memory card that wasn't mine, I should delete it. But seeing the photo of the girl and the notifications I can't read, I simply can't resist nosing through this stranger's life.

Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver

A Kékszalag 50. Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste szeretne mindenkinek esélyt adni arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 10-ig bárki pályázhat arra, hogy a Fantom, a Ganz Danubius, az Inyama, a Lisa, a Nemere II, a Prevital, a Restless, a Sirocco, a Trentasette, a Westport vagy a Red Bull GC40-es Extreme hajóján kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül. Ezért érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja azokat a kormányosokat és hajókat, amelyeken a pályázók elindulhatnak a versenyen. Elsőként Czittel Lajos a Sirocco kormányosa mutatkozik be. 

Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?

Már kisgyerekként vonzódtam a hajókhoz, vágytam arra, hogy én is vitorlázhassak, mert izgalmas, összetett sportnak tartottam. Kell hozzá egy kis józan paraszti ész, meteorológiai ismeret, kis fizika, erőnlét. Na persze a pályaválasztásom is köt ehhez a sporthoz, ugyanis hajóépítő lettem.

Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?

Ez a sport technikai sportok közé tartozik, ha pedig többen vannak egy hajóban, akkor egyértelmű kell a jó csapatmunka. Kicsit olyan, mint a számítógép. Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver és ha egy projekten dolgozol, akkor a csapat is fontos.

Milyen eredménnyel lenne elégedett az idei Kékszalagon?

Mivel nagyon megszaporodtak a többtestű hajók, így a hagyományos egységek hátrébb szorulnak. Kivéve, ha vihar lenne végig. Mindenesetre nagyon elégedett lennék, ha az első húszban végeznénk.

Kit tart a legnagyobb ellenfelének az idén?

A Lillafüred egységét tartom a legnagyobb kihívásnak, mert nagyon jó vitorláik vannak, gyorsak és a Detre testvérek kis szélben szinte verhetetlenek. Még náluk is nagyobb ellenfél azonban az úgynevezett ORC-számítás, amely a versenyző hajók közötti különbséget hivatott kiküszöbölni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy több olyan hajó van, akiknek óránként 20 perc előnyt kell adnunk, ami egyszerűen kivitelezhetetlen egyenletes szélben. Ha mi befutunk és megáll a szél, csak akkor van esélyünk velük szemben.